nceki balk :: Sonraki balk  
Yazar Mesaj
halukgta



Kayt: 21 ub 2015
Mesajlar: 87

MesajTarih: Cmt Hzr 27, 2015 8:33 pm    Mesaj konusu: Nisa Suresi 34. Ayet Ve Kadýnýn Dövülebileceði Ýftirasý. Alntyla Cevap Gnder

Kur’an ý tercüme edenler, öyle yanlýþ kelimelerle tercüme ediyorlar ki, Kur’an ýn diðer ayetleri ile taban tabana zýt anlamlar ortaya çýkýyor. Böyle olunca da, Kur’an/Ýslam düþmanlarýna gün doðuyor. Bu yazýmda çok bahsedilen ve yine Ýslam düþmanlarýný sevindiren, yaptýðýmýz yanlýþlara bir örnek ayet sunmak istiyorum sizlere. Nisa suresi 34. ayet. Önce farklý iki mealden yazalým. Daha sonra üzerinde birlikte düþünelim.

Nisa 34: Erkekler, kadýnlarýn koruyup kollayýcýlarýdýrlar. Çünkü Allah, insanlarýn kimini kiminden üstün kýlmýþtýr. Bir de erkekler kendi mallarýndan harcamakta (ve ailenin geçimini saðlamakta) dýrlar. Ýyi kadýnlar, itaatkârdýrlar. Allah’ýn (kendilerini) korumasý sayesinde onlar da “gayb” korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) baþkaldýrdýklarýný gördüðünüz kadýnlara öðüt verin, onlarý yataklarýnda yalnýz býrakýn. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalýrsanýz) ONLARI (HAFÝFÇE) DÖVÜN. Eðer itaat ederlerse, artýk onlarýn aleyhine baþka bir yol aramayýn. Þüphesiz Allah, çok yücedir, çok büyüktür. (Diyanet meali)

Nisa 34: Erkekler; kadýnlarý gözetip kollayýcýdýrlar. Þundan ki, Allah, insanlarýn bazýlarýný bazýlarýndan üstün kýlmýþtýr ve erkekler mallarýndan bol bol harcamýþlardýr. Ýyi ve temiz kadýnlar saygýlýdýrlar; Allah'ýn kendilerini koruduðu gibi, gizliliði gereken þeyi korurlar. Sadakatsizlik ve iffetsizliklerinden korktuðunuz kadýnlara ÖNCE ÖÐÜT VERÝN, SONRA ONLARI YATAKLARINDA YALNIZ BIRAKIN VE NÝHAYET ONLARI EVDEN ÇIKARIN/BULUNDUKLARI yerden baþka yere gönderin! Bunun üzerine size saygýlý davranýrlarsa artýk onlar aleyhine baþka bir yol aramayýn. Allah çok yücedir, sýnýrsýzca büyüktür. ( Yaþar Nuri Öztürk meali)

Ayný ayet ve bir birinden çok farklý iki tercüme. Böylemi anlayacaðýz Allah ýn ayetlerini? Ne yazýk ki saný ve hurafe rivayetlere göre ayetleri anlamaya çalýþtýðýmýz içindir ki, böyle yanlýþlar yapýyoruz. Gelin bu ayeti Kur’an dan yardým alarak, birlikte anlamaya çalýþalým.

Ayet erkeklerin kadýnlarý koruyup, kollayýcý olmasý konusuna açýklýk getiriyor ve diyor ki, Allah bazýlarýnýzý, bazýlarýnýzdan üstün/farklý kýlmýþtýr. Buradan da anlaþýlýyor ki, erkek kadýna göre daha güçlü ve kuvvetli yaratýldýðýndan, kadýnlarý korumak, evin geçimini saðlamak erkeðin görevidir. Tabi bu sözlerden, kadýn çalýþmaz anlamýný çýkaramayýz. Çünkü Allah böyle bir hüküm özellikle vermemiþtir. Böylece kadýna yaþamýnda, büyük kolaylýk saðlamýþtýr. Erkekler, kadýnlarý koruyup kollayýcýdýr diyen Rabbimiz, acaba ayný ayetin sonunda, gerektiðinde eþlerinizi dövün der mi? Yeri gelmiþken hatýrlatmak isterim, bu sözlerden yola çýkarak, þöyle tercüme yapýlýyor ve ERKEKLER KADINLARIN ÜZERÝNDE YÖNETÝCÝDÝR DENÝYOR. Elbette bu sözler Allah ýn deðil, uslanmaz nefislerin arzularýdýr.

Ayette bazýlarýnýzýn, bazýlarýna üstün/farklý yaratýlmasýndan bahsedilmesi, dikkat ediniz lütfen kimin hangi konuda kimden üstünlüðü söylenmiyor. Bazý konularda erkekler kadýndan üstün/farklý, bazý konularda, kadýnlar erkeklerden üstün/farklý diye anlamalýyýz. ÜSTÜNLÜK KONUSUNU, KÝÞÝYE AYRICALIK GETÝRMEZ, TAM TERSÝNE SORUMLULUK GETÝRÝR.

Örneðin bir kadýn, dünyaya bir çocuk getirebilecek özelliðiyle, erkekten bu konuda üstün/farklý yaratýlmýþtýr. Bu örnekler çoðaltýlabilir. Ýki ya da üç yaþýndaki erkek ve kýz çocuklarýný uzaktan izleyiniz, onlarýn oynadýðý farklý oyuncaklardan tutun, davranýþ ve hareketlerinin farklýlýðýndan, ne demek istediðimi anlayacaksýnýz. Tüm bu üstünlükler, farklýlýklar o kiþiye Allah tarafýndan verilmiþ olup, yaratýlýþýnda/yaþamýnda ona verilen görev ve sorumluluklarý ile ilgilidir. Kadýn erkek arasýnda, üstünlük yoktur, iþ bölümü vardýr. Üstünlük Allah a karþý sorumluluklarýmýzda, takvadadýr.

Ýyi kadýnlarýn itaatkâr ve saygýlý olmasý, Allah ýn kanunlarýna karþý takýndýðý tavýrla ilgilidir. Ýtaatkâr sözüyle namusunu, iffetini koruyan kadýn anlamýndadýr. Yoksa her ne þartta olursa olsun, kocasýna itaat eden, onun sözünden çýkmayan anlamýnda deðildir. Bunu da yanlýþ tercüme ederek, erkeðin kadýna baskýsýnýn, nasýl inanýlmaz boyutlara ulaþtýðýnýn örneðidir.

Gelelim en çok tartýþýlan ve inanýlmaz büyük bir yanýlgýyla tercüme edilen ONLARI DÖVÜN KISMINA. Ayetin bu bölümünde, aile içinde geçimsizlik olan, BAZI KONULARDA ERKEÐÝN, KADININ HALÝNDE UYGUNSUZLUK, SADAKATINDAN ÞÜPHE, TOPLUM TARAFINDAN HOÞ GÖRÜLMEYEN DAVRANIÞLAR GÖRMESÝ HALÝNDE, nasýl bir yol izlenmesi gerektiði anlatýlýyor ve diyor ki, böyle bir durumda erkek önce karýsýný, bu hoþ olmayan konularda uyarmalýdýr, dikkatini çekmelidir. Fayda etmediði takdirde, böyle devam ederse, artýk evlilik koþullarýmýz devam edemez anlamýnda, YATAKLARINIZI AYIRIN DÝYOR. Bir aile için en son çare olarak, bu yönteme baþvurulmasý isteniyor. Buda fayda etmiyorsa, siz olsanýz ne yaparsýnýz? Evet, bu durumda ne yapar sanýz, Allah da onu ayetin devamýnda istiyor ve diyor ki, artýk seni evimde bu davranýþlarýna devam ettiðin için istemiyorum ve birlikte oturamayacaklarýný belirterek, evinden çýkartýlmasý/gönderilmesi seçeneðini öneriyor. ZATEN ÇÝFTLER ANLAÞAMAYINCA, GÜNÜMÜZDE DE BÖYLE YAPILIYOR.

Peki, Diyanet mealinde neden onlarý, birde parantez açarak, HAFÝFÇE DÖVÜN diyor. Ayette geçen (VADRÝBUHÜNN) kelimesine, ne yazýk ki batýl inançlarýmýza kanýt olacak bir anlamýnýn seçilmesi ve topluma bu þekilde anlatýlmasý, Kur’an a ve onun öðretisine yapýlacak, en büyük saygýsýzlýktýr. Bu kelime (daraba-darb) kökünden türetilmiþ (darabe fiili) VURMAK, UZAKLAÞTIRMAK, GÖNDERMEK, SEFERE ÇIKMAK, ÖRNEK VERMEK, KAPATMAK, MUAF TUTMAK, ÖRTMEK….. anlamlarýna geldiði halde, Kur’an ýn öðretisine ve adalet hükümlerine tamamen ters düþen bir anlamý seçerek, toplum arasýnda kuþkular yaratýlmýþ, hatta Kur’an düþmanlarýnýn eline, koz verilmiþtir. Bu ayette, DÖVÜNÜZ anlamýný vermek ve kabul etmek, hem devamýndaki ayete ters düþüyor, hem de Kur’an ýn diðer ayetlerine.

KUR’AN IN HÝÇBÝR AYETÝNDE, BÝR SUÇ ÝÞLENDÝÐÝNDE, KÝÞÝLERE BÝZZAT CEZASINI VERME YETKÝSÝ VERÝLMEMÝÞTÝR. Önce bunu lütfen asla unutmayalým. Araþtýrýlýp, þahitler tespit edildiðinde ceza verilir. Ayrýca Allah bir hüküm veriyorsa onu açýkça verir, kiþilerin insafýna asla býrakmaz. Diyanetin mealini tercüme edenler, kendi nefislerince, birde hafifçe dövüleceði notunu düþmüþ. Bunu kim tespit edecek? KADINA KARÞI, ELÝNÝN AYARININ ÝNSAFINI, ERKEÐE MÝ BIRAKMIÞTIR SÝZCE ALLAH? Bu koskoca bir iftiradýr. Böyle bir adaletsizliði Rabbime isnat etmekten, yine Yaradan a sýðýnýrým. Burada geçen zina deðildir, zaten bunun cezasý þahitler yoluyla tespit edilirse, Kur’an da açýkça belirtilmiþtir. Bahse konu ayetin devamýna bakalým þimdide.

Nisa 35: Eðer karýkoca arasýnýn açýlmasýndan endiþeye düþerseniz, bir hakem erkeðin tarafýndan, bir hakem de kadýnýn ailesinden kendilerine gönderin. BU ARABULUCU HAKEMLER GERÇEKTEN BARIÞTIRMAK ÝSTERLERSE, Allah karýkoca arasýndaki dargýnlýk yerine geçim verir. Þüphesiz ki Allah hakkýyla bilendir, her þeyin aslýndan haberdardýr. (Elmalý meali)

Sanýrým Nisa 34. ayetin, en son kýsmýnda geçen kelime dövmek mi, yoksa evden uzaklaþtýrmak anlamýnda mý olduðu, çok daha iyi anlaþýlmýþtýr. Karý koca arasýna dargýnlýk girip, ayrýlma noktasýna gelmiþ, evinden uzaklaþmýþ kadýný tekrar bir araya getirmek için, erkek ve kadýn yakýnlarý tarafýndan, ara bulucular oluþmasýný öðütlüyor Yaradan. Ayný konuyu daha iyi anlayabilmemiz için, bir baþka örnek verelim þimdide, hem de tam tersi konumunda. Bu sefer kadýn ayný konuda, eþinden þikâyetçi durumunda.

Nisa 128: EÐER BÝR KADIN KOCASININ, KENDÝSÝNE KÖTÜ DAVRANMASINDAN YAHUT YÜZ ÇEVÝRMESÝNDEN ENDÝÞE EDERSE, uzlaþarak aralarýný düzeltmelerinde ikisine de bir günah yoktur. Uzlaþmak daha hayýrlýdýr. Nefisler ise kýskançlýða ve bencil tutkulara hazýr (elveriþli) kýlýnmýþtýr. Eðer iyilik eder ve Allah’a karþý gelmekten sakýnýrsanýz, þüphesiz Allah, yaptýklarýnýzdan haberdardýr. (Diyanet meali)

Dikkat ederseniz bu ayette de, kadýn kocasýndan þikâyetçi oluyor ve onun sadakatsizliðinden, kendisini terk etmesinden, yüz çevirmesinden endiþe ederse diyor. Nisa 34. ayette de erkek, eþi için ayný sorunlarý yaþarsa diyordu ve açýklama getiriyordu. Bakýn nasýl zor durumda kaldýk, eðer erkek ayný þartlarda kadýný dövebilir dersek. Erkek ayný þeyleri eþine yaptýðýnda, ayný þeyi söylememiz gerekir ki söylemiyoruz. Bu durumda Kur’an da bu sözlerimizle, kadýn erkek arasýnda ayrým yapmýþ oluruz. Dikkat ederseniz Kur’an ayný þartlarýn oluþmasý durumunda, yine ayný çözümler getiriyor ve eþlerin barýþmasý, uzlaþmasý önerisinde bulunanlara uymasý önerisinde bulunuyor.

Çok ilginçtir Nisa 34. ayette geçen, ayný kelimeye DÖVÜNÜZ anlamý verildiði halde, Nisa 94. ayette kullanýlan ayný kelimeye ÇIKMAK, gitmek anlamý verilmiþtir. Ýþte bizler Allah ýn ayetleriyle böyle oynuyoruz. Bunlarý yapanlarý Allah, asla affetmeyeceðini de bildiriyor.

Bu konuyu daha iyi aydýnlatacak, çok dikkat çekici, Nur suresinden bazý örnekler vermek istiyorum. Tabi anlamak istememekte ýsrar edenlere, sözüm meclisten dýþarý.

Nur 6: Eþlerine zina ÝSNADINDA BULUNUP DA, KENDÝLERÝNDEN BAÞKA ÞAHÝTLERÝ OLMAYANLARA GELÝNCE, onlarýn her birinin þahitliði kendisinin doðru söyleyenlerden olduðuna dair dört defa Allah adýna yemin ederek þahitlik etmesidir. 7: Beþinci defa da, eðer yalan söyleyenlerden ise, Allah'ýn lanetinin kendi üzerine olmasýný dilemesidir. (Elmalýlý meali)

Bu ayette erkek, eþi ile ilgili zina suçlamasýnda bulunuyor, ama kendisinden baþka þahit olmadýðýný iddia ediyor. Dikkat ederseniz bu durumda bile dayaktan, dövmekten bahsedilmiyor. Ýþte Kur’an ýn adaleti böyle. Araþtýrýlacak, soruþturulacak ve daha sonra gereken yapýlacak. Kendisinden baþka þahit bulamayan erkek, adaletin önünde dört kez yemin edecek, böyle bir zinanýn yapýldýðýný gördüðüne dair. Peki, erkek bunu yaptýktan sonra, kadýn suçlanacak, cezalandýrýlacak mý? Elbette hayýr. Ýncir çekirdeði kadar hak yerini bulacaktýr diyen Yaradan, erkeðin güç gösterisini her zaman kullanacaðýný bildiði için, bakýn Allah kadýndan yana, nasýl çýkýyor ve ne diyor.

Nur 8: Kadýnýn, KOCASININ YALAN SÖYLEYENLERDEN OLDUÐUNA DAÝR DÖRT DEFA ALLAH ADINA YEMÝN VE ÞAHÝTLÝK ETMESÝ, 9: Beþinci defa da, eðer (kocasý) doðru söyleyenlerden ise, Allah'ýn gazabýnýn kendi üzerine olmasýný dilemesi KENDÝSÝNDEN CEZAYI KALDIRIR.

Ýþte Yüce Rabbimizin adaleti. Kadýn, kocam yalan söylüyor diye yemin etmesi ve Allah ý þahit göstererek, eðer kocam doðru söylüyorsa, Allah ýn gazabýnýn kendi üzerinde olmasýný dilemesi halinde kadýna inanýlarak, KADINA CEZA VERÝLEMEYECEÐÝNÝ SÖYLÜYOR. Ama bizler Kur’an ýn bunca açýk ayetlerine gözlerimizi yumarak, batýl ve hurafe inançlarýmýza kanýt aramak adýna, Allah ýn ayetlerine, kelime oyunlarý ile farklý anlamlar vermekten çekinmiyoruz. BÖYLECE KÂFÝRLERDEN OLUYORUZ, farkýnda bile deðiliz.


Saygýlarýmla
Haluk GÜMÜÞTABAK
http://hakyolkuran.com/
Baa dn
Kullancnn profilini grntle zel mesaj gnder Yazarn web sitesini ziyaret et
nceki mesajlar gster:   

Yeni balk gnder   Bala cevap gnder    Yeþilalan & Baltacýlý Köyleri Forum Forum Ana Sayfa -> Dini Konular Tm zamanlar GMT
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)


 
Gei Yap:  
Bu forumda yeni balklar aamazsnz
Bu forumdaki balklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarnz deitiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarnz silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsnz

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group. Trke eviri: phpBB Trkiye
Tasarm : Mahmut ZDEMR