nceki balk :: Sonraki balk  
Yazar Mesaj
halukgta



Kayt: 21 ub 2015
Mesajlar: 87

MesajTarih: Pts Au 31, 2015 6:02 pm    Mesaj konusu: Hac Arefe Ve Kurban Bayramý. Alntyla Cevap Gnder

Ýnancýmýzý yaþarken, yaptýðýmýz yanlýþlarý her nedense görmek istemiyoruz. Her zaman ki gibi, Hac konusunda yaþanan karmaþa, bizlere öðretilen rivayetleri ne derece dikkatle düþünmemiz gerektiðini, bir kez daha bizlere gösteriyor.

Yaradan yýl 12 ay, dördü haram aydýr der ve bu haram aylarda savaþmanýn yasaklandýðýný anlatýr. Ayrýca savaþ yasaðýnýn nedenini de açýklayarak, Bakara suresi 217. ayetinde bakýn nasýl bir açýklama yapar.

(Sana haram ayý, yani onda savaþmayý soruyorlar. De ki: O ayda savaþmak büyük bir günahtýr. (Ýnsanlarý) Allah yolundan çevirmek, Allah'ý inkâr etmek, MES-CÝD-Ý HARAM'IN ZÝYARETÝNE MÂNÝ OLMAK ve halkýný oradan çýkarmak ise Allah katýnda daha büyük günahtýr.)

Demek ki haram aylarýn konmasýnýn nedeni, Allah ýn Hac emrini yerine getirmek maksadýyla, Mescidi Harama ziyarete gelenlerin, engellenmeden rahatça ibadetlerini yapabilmeleri için, özellikle Rabbin tahsis ettiði aylar olduðu anlaþýlýyor. BU AYLAR HZ. ÝBRAHÝM DEN PEYGAMBERÝMÝZ DÖNEMÝNE KADAR, HAC MAKSADIYLA KULLANILMIÞ ÝSE, PEYGAMBERÝMÝZDEN SONRADA AYNI AMAÇLA KULLANILACAÐI ÇOK AÇIKTIR. Yine Bakara suresi 189. ayetinde özellikle çoðul kullanarak, bakýn ne diyor.

(Sana, HÝLAL ÞEKLÝNDE YENÝ DOÐAN AYLARI SORARLAR. De ki: Onlar, insanlar ve ÖZELLÝKLE HAC ÝÇÝN VAKÝT ÖLÇÜLERÝDÝR.)

Demek ki, haram aylar içinde, hac vaktinin nasýl baþlayacaðý detayý da veriliyor. Dikkat ederseniz çoðul kullanýlarak, hac için vakit ölçüsüdür diyor.

Bildiðiniz gibi, hac vakti belli aylarda yapýlacak olup, diðer zamanlarda ise umre yapýlabiliyor. Bunun da açýklamasýný Kur’an açýkça yapýyor. Haccýn ne zaman yapýlacaðýna çok açýk ayet ise, Bakara suresi 197. ayettir. Ayet açýkça bakýn ne söylüyor.

(HAC BÝLÝNEN AYLARDADIR. O AYLARDA HACCA GÝRÝÞEN KÝMSE BÝLMELÝDÝR ki, hacda kadýna yaklaþmak, sövüþmek, dövüþmek yoktur……)

Ayet çok açýk, haccýn bilinen aylarda, yani haram aylarda yapýlacaðýný söylüyor, çünkü BÝLÝNEN DERKEN, ÝBRAHÝM PEYGAMBERDEN BU YANA, HAC HARAM AYLARDA YAPILIYORMUÞ DA ONDAN.

Bizlere öðretileni önce hatýrlayalým. Geleneksel Ýslam öðretisinde, kurban bayramýnýn bir gün öncesi olan Arefe günü, haccýmýzýn kabul olabilmesi için mutlaka Arafat’ta olmamýz gerektiði anlatýlýr. Hatta Arefe gününe hürmet etmemiz gerektiði, ÇÜNKÜ AREFE, ALLAH IN KIYMET VERDÝÐÝ BÝR GÜNDÜR denir. Bu konuyla ilgili hadislerden örnek verelim.

(Arafat vakfesi: Haccýn en büyük, en önemli rüknüdür ki, hac yapma niyetiyle ihrama girmiþ olan bir kimsenin Zilhicce ayýnýn 9. günü zevalden sonra Arafat sýnýrlarý içinde bir müddet durmasý, kalmasý, bulunmasý demektir. ARAFAT VAKFESÝ YAPILMADAN HAC ÝBADETÝ YERÝNE GETÝRÝLMÝÞ OLMAZ. Çünkü Abdurrahman b. Ya'mer (R.A.)den rivayete göre Resûlullah (S.A.V.) Efendimiz:
"Hac, Arafat'týr." buyurmuþtur.

AREFE GÜNÜ, HACCIN TEMEL RÜKNÜ OLAN VAKFENÝN O GÜN YAPILMASI SEBEBÝYLE BÜYÜK ÖNEM TAÞIMAKTADIR. ALLAH TEÂLÂ'NIN KULLARINI EN ÇOK AFFETTÝÐÝ GÜN OLAN AREFE GÜNÜNDE saçý-baþý daðýlmýþ, toza-topraða belenmiþ bir vaziyette el açýp ALLAH Teâlâ'ya yalvaran kullarýný Cenab-ý Hak mutlaka affeder. Hz. Aiþe (R.Anha) validemizden rivayete göre Hz. Peygamber (S.A.V.) Efendimiz þöyle buyurdu:

"CENÂB-I HAKKIN, AREFE GÜNÜNDEN DAHA ÇOK KULLARINI CEHENNEM'DEN ÂZAD ETTÝÐÝ HÝÇBÝR GÜN YOKTUR. ALLAH Teâlâ, Arefe günü saçlarý-baþlarý daðýlmýþ, toza-topraða belenmiþ halde Arafat'ta vakfe yapanlara rahmet ve ikramýyla yaklaþýr. Sonra onlarla meleklere karþý iftihar ederek:
— Bunlar ne istiyorlar ki bütün iþlerini býrakýp burada toplandýlar." Buyurur.)

Peygamberimiz gerçekten bu sözleri söylemiþ olabilir mi? Arefe gününden bahsedilerek, bugün Arafat vakfesi yapmayanýn, hac görevini yapmamýþ olacaðý söyleniyor. Bugüne atfedilerek, Allah bugünde özellikle kullarýnýn günahlarýný affettiði belirtiliyor. Hatta bugünde kullarýný, cehennemden azat edeceði de söylenmiþ.

Bugün, Rabbimiz katýnda çok önemli ise, sizlere her þeyden nice örnekleri, deðiþik ifadelerle verdim ki anlayasýnýz dediði KUR’AN DA, bunu mutlaka açýklamýþ ve bizlere bildirmiþ olmasý gerekmez mi?

PEKÝ, AREFE KONUSU ÝLE ÝLGÝLÝ, NEDEN TEK BÝR KELÝME DAHÝ YOK KUR’AN DA? Neden bu sorularý sormuyoruz kendimize? BEÞERÝN ONCA RÝVAYETLERÝNÝ DÝNLÝYOR VE SÖYLENENLERE UYUYORUZ DA, NEDEN ALLAH IN KUR’AN DA NE SÖYLEDÝKLERÝNÝ DÝKKATE ALMIYORUZ?

Þimdide gelelim yaptýðýmýz bu yanlýþ inancýmýzýn, Ýslam toplumunda yarattýðý üzücü ve bir o kadar düþündürücü konumuna. Ýslam toplumunda, Kurban bayramýna baþlarken, yani AREFE günü konusunda, daha önceki yýllarda olduðu gibi birliktelik olmadýðýna, böylece çok farklý günlerde Kurban bayramýna baþlanacaðýný açýklamýþtý Diyanet, önceki yýlda.

Ne yazýk ki Ýslam toplumu, farklý günlerde Kurban Bayramýna baþlýyor neredeyse her sene. Yani Rabbin çok önemsediðini söyledikleri, bütün günahlarýn baðýþlandýðý, AREFE GÜNÜ, NE YAZIK KÝ ÝSLAM TOPLUMUNDA ÜÇ FARKLI GÜNDE KUTLANABÝLÝYOR BAZI YILLAR.

Ülkemizde ve bazý ülkelerde Kurban Bayramý geçen sene, 25 Ekimde baþlarken, Suudi Arabistan da 26 Ekim de baþladý. Hindistan bölgesindeki Müslümanlar ise 27 Ekimde Kurban bayramýna baþladý. Acaba bu sene nasýl olacak dersiniz? Daha açýkçasý hilali görme konusunda bile, Ýslam âlemi anlaþamýyorsa bugünkü teknolojiyle, hangi konuda anlaþabilir, bunu düþünmek bile istemiyorum.

Gelelim AREFE gününe atfedilen öneme. Bu durumda hangi gün Rabbin çok önemsediði, günahlarýn affedildiði gün doðrudur diye gelin kendimize soralým. Eðer ülkemizin baþladýðý gün doðruysa, hacýlarýmýzýn o çok önemsenen AREFE günü Arabistan da yanlýþ bir gündü. Acaba haccýmýz kabul olmaz diyen var mý? Çünkü yazdýðým hadiste Arefe günü haccýn vakfesi yapýlmaz ise, hac kabul olmaz deniyordu. Bu durumda Arafat vakfesi de yanlýþ bir günde yapýldý demektir. Çünkü Suudi Arabistan bizden bir gün sonra bayrama baþladý geçen yýl.

Ne dersiniz, akýl ve Kur’an çizgisinde mantýklý bir cevap verebiliyor muyuz nefsimize? Elbette veremiyoruz. Ýþin kötüsü her toplum, kendi aldýðý bayram kararýnýn en doðru olduðunda diretiyor. Camilerde bu konu bahsedildi ve Diyanetimizin aldýðý kararýn en doðru olduðu anlatýldý topluma. Ýþte bizler inancýmýzý böyle yaþýyoruz. Hadi hayýrlýsý.

Lütfen þunu da unutmayalým. Allah Oruç tutun der ama bayram yapýn demez. Yine Allah Hac konusunda Kurban kesilmesinden bahseder, ama bayram yapýlmasýndan bahsetmez. Bu iki bayram peygamberimizin Müslüman olan toplumlara bir hediyesidir. Yani gelenekseldir. Bu günlere atfedilen sözlerinde, hiçbir dayanaðý yoktur.

Bayramlarýmýz toplumlarýn sosyalleþmesi, yardýmlaþmasý adýna bir araya gelerek, kutladýklarý güzel bir gelenektir. Bu durumda Allah ýn hiç bahsetmediði bir güne, bizlerin kutsallýklar ilave etmemiz, dinimizi yanlýþ yaþamamýzý saðlayacaðý gibi, dini zorlaþtýrmanýn da yolunu açacaktýr.

Allah hac ziyaretimizi, savaþmanýn yasaklandýðý haram aylarda yapabileceðimiz kolaylýðýný getirmiþse, dini zorlaþtýrarak hac ibadetini yýlda birkaç güne sýðdýrarak, toplumun hac ibadetini yerine getirmesine zorluk getirmeyelim, dini zorlaþtýrmayalým. Yoksa bunun hesabýný Allah a veremeyiz. Lütfen Rabbin ayetlerinin üzerini örterek, görmezden gelerek, yanlýþ itikatlarýmýzý devam ettirmeyelim. Dilerim bir gün bu gerçek, Ýslam toplumlarý tarafýndan fark edilir.

Saygýlarýmla
Haluk GÜMÜÞTABAK
http://hakyolkuran.com/
Baa dn
Kullancnn profilini grntle zel mesaj gnder Yazarn web sitesini ziyaret et
nceki mesajlar gster:   

Yeni balk gnder   Bala cevap gnder    Yeþilalan & Baltacýlý Köyleri Forum Forum Ana Sayfa -> Dini Konular Tm zamanlar GMT
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)


 
Gei Yap:  
Bu forumda yeni balklar aamazsnz
Bu forumdaki balklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarnz deitiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarnz silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsnz

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group. Trke eviri: phpBB Trkiye
Tasarm : Mahmut ZDEMR