nceki balk :: Sonraki balk  
Yazar Mesaj
halukgta



Kayt: 21 ub 2015
Mesajlar: 87

MesajTarih: Pts ub 15, 2016 11:43 am    Mesaj konusu: Fýkýh Ýnancý, Toplumu Kur'an dan Uzaklaþtýrmýþtýr. Alntyla Cevap Gnder

]Fýkýh düþüncesi, belki ilk zamanlar topluma bilgi vermek adýna faydalý olduysa da, daha sonralarý Ýslam toplumlarýný bölen, parçalayan ve Müslümanlarý bir bilinmeze sürükleyen, inanýlmaz tehlikeli yol ve yöntem haline gelmiþtir. Bu sözleri neden söylediðimi, detaylý bir þekilde sizlere açýklamak isterim. Ýslam dinini yaþamak için, fýkýh ilmini bilmemiz gerektiði söylenir günümüzde. Peki, bu ilim dedikleri nasýl bir þey hiç araþtýrdýnýz mý? Kur’an dan farklý bilgiler mi? Ya da Kur’an ýn anlaþýlmasý için zorunlu bilgiler mi? Gelin önce bu sorularýmýza cevaplar arayalým.

FIKIH ÝSLAM HUKUKUDUR diye, kýsaca tarif ederler. Ayrýca kelime anlamý olarak, Ýslam inancýnda gidiþatý, yolu yöntemi anlamak, iþin özünü kavramak olarak da tarif edilir. Bu konuda daha fazla detaya girdiðimizde, fýkýh ilminin temel kaynaklarýnýn Kur’an ve sünnet olduðu açýklamalarý yapýlmaktadýr. Fýkýh ilminin ana amacýnýn, DÝNE HÜKÜM KOYMAK OLMADIÐI AMA ANA KAYNAKLARA, YANÝ KUR’AN VE SÜNNETE UYGUN HÜKMÜ ARAÞTIRMAKTIR DENÝR. Unuttuðumuz bir þey var, ana kaynak tektir oda Kur’an dýr.

Þimdi gelelim bu söylenenlere. Fýkýh bir þeyin, özünü ve inceliklerini araþtýrmak olduðuna göre, acaba Kur’an bizlerin Ýslam ý yaþayabilmemiz için verilen emirlerin özünü, inceliklerini açýklamýyor mu da, bu þekilde farklý kaynaklara ihtiyacýmýz oluyor? Bu sorunun doðru cevabýný bulamadýðýmýz sürece, büyük yanlýþlar yapmaya devam edeceðimizi de unutmayalým. Kur’an a baktýðýmýzda onlarca ayetinde, Kur’an ý anlayabilmemiz için, apaçýk ve detaylý nice örneklerle izah edildiðini söyler. Birkaç örnek verelim. Enam suresi 57. Ayetinde De ki: Þüphesiz ben RABBÝMDEN GELEN APAÇIK BÝR DELÝLE DAYANIYORUM. Yine Hicr suresi 1. Ayetinde, BUNLAR APAÇIK OLAN KUR’AN IN AYETLERÝDÝR der. Lütfen aþaðýdaki ayetler üzerinde bir dakika düþünür müsünüz?

Nur 34: Andolsun ki biz size (gerekeni) AÇIK AÇIK BÝLDÝREN AYETLER, sizden önce yaþayýp gitmiþ olanlardan örnekler ve takvaya ulaþmýþ kimseler için ÖÐÜTLER ÝNDÝRDÝK. (Diyanet vakfý meali)

Ýbrahim 52: Bu Kur’an; kendisiyle uyarýlsýnlar, Allah’ýn ancak tek ilâh olduðunu bilsinler ve akýl sahipleri DÜÞÜNÜP ÖÐÜT ALSINLAR DÝYE ÝNSANLARA BÝR BÝLDÝRÝDÝR.

Bu ayetlere benzer onlarca ayet vardýr ki, Kur’an ýn bizzat Kur’an tarafýndan açýklanmýþ ve izah edilmiþ olduðu bizlere bildirilmiþtir. Ýlginçtir bunca açýk ayetleri gördükleri halde, hala þöyle diyenleri duyarýz. AÇIKTA NEKADAR AÇIK, NAMAZIN NASIL KILINACAÐI, KAÇ REKÂT OLDUÐU NEREDE YAZIYOR? Sizlere sormak isterim, Allah bizleri sorumlu tutacaðýný söylediði Kur’an ý, bizlere açýkladýðýný, nice örneklerle izah ettiðini söyleyip, bizlere teblið, bildiri olarak sunduðu kitabý, bizlere gereði gibi HÂÞÂ anlatamayýp, bu izahý ve anlatýmý birilerine býrakmýþ olabileceðine, nasýl inanýrýz?

YARADAN BÝZLERE, APAÇIK BÝR BÝLDÝRÝ SUNUYOR ELÇÝSÝ KANALIYLA, AMA BU BÝLDÝRÝNÝN ÜSTÜ ÖRTÜLÜ, GEREKLÝ AÇIKLAMALAR YAPILMAMIÞ VE BÝZLER TARAFINDAN ANLAÞILAMIYOR, ÖYLEMÝ DOSTLAR? Ne dediðimizin, nelere inandýðýmýzýn farkýnda mýyýz? Allah sizlere öðüt veriyorum diyor, ama bizler bu öðüdü Allah ýn kelamýndan anlayamayacaðýmýzý söyleyenlere inanýyoruz.

Fýkýh konusunun, nasýl büyük riskler taþýdýðýný anlamaya devam edelim. Ýslam ý Kur’an merkezli yaþamayan, cemaat ve tarikatlar ile yaþayan ve fýkýh öðretisini alanlar, DÝN YA KUR’AN DIR YADA HADÝSTÝR DÝYE ÝNANIRLAR. Bu sözler Kur’an a þirk koþmaktýr hatýrlatýrým. Kur’an ýn yanýna hiç bir þey konamaz. ZATEN FIKIH ÝLMÝNÝN, ANA KAYNAÐI HADÝSLERDÝR. Çünkü Kur’an ý açýk ve yeterli görmeyenler, her bilginin Kur’an da olmadýðýný söyleyenler, dini anlatmak ve yaþamak için hadisleri kullanmaktadýrlar. PEYGAMBERÝMÝZÝN HADÝSLERÝ, KUR’AN IN DIÞINDAN SÖZLER DEÐÝLDÝR. Eðer farklý sözleri, peygamberimizin adýyla bizlere sunuyorlarsa, bunlar peygamberimizin sözleri/hadisleri olamaz.

Bizler Allah ýn buyurduðu gibi, Kur’an dan sorumluyuz, Kur’an dan hesaba çekileceðiz. Kur’an ýn bahsetmedikleri, Yaradan ýn kullarýna yaþamýnda tanýdýðý serbest alanlardýr, dinin ve inancýn sýnýrlarý dýþýndadýr. FIKIH yoluyla Ýslam inancýna öyle bilgiler sokulmuþtur ki, bu bilgileri Kur’an da göremediðimizde, bakýn demek ki her þey Kur’an da yokmuþ, deme yanlýþýný yapýyoruz. Bu yanlýþ düþünce, dini zorlaþtýrýyor bizleri Kur’an dan uzaklaþtýrýyor, batýlýn takipçisi yapýyor. Peygamberimizde bu konuya dikkatimizi çekmiþ ve bakýn ne demiþtir.

Allah’ýn kitabýnda helal kýldýðý helal, haram kýldýðý haramdýr. HAKKINDA SUSTUÐU ÝSE SERBESTTÝR. Allah’ýn serbest býraktýklarýný kabul edin ve BÝLÝN KÝ ALLAH HÝÇBÝR ÞEYÝ UNUTUCU DEÐÝLDÝR.
Ebu Davud K. Etime 39/Týrmizi K. Libas 6 Ýbni Mace K. Etime 60/ El-Müracaat sayfa 20

Fýkýh inancýnýn nereden geldiðini anlatanlar, bakýn bu kaynaðý nasýl izah ediyorlar. Geçmiþ yüz yýllar öncesinden, Kur’an ile meþgul olan insanlar, Kur’an dan ve hadislerden ne anladýklarýný, kayda geçirmiþler ve fýkýh temellerini oluþturmuþlardýr diye anlatýlýyor. Bu izah ve açýklamalardan, büyük bir ilim doðduðunu da belirtiyorlar. Bu ilme de FIKIH deniyor. Ayrýca açýklama yapýlýyor ve deniyor ki; FIKIH KUR’AN DEÐÝLDÝR, KUR’AN IN HADÝSÝN ANLAÞILMA ÞEKLÝDÝR. Ýnanýyorum aklýnýza þu soru geldi, acaba fýkýh ilmini, hangi mezhebin kabul ettiði hadislere göre yaþamalý ve Kur’an ý anlamaya çalýþmalýyýz. Çünkü mezhepler arasýnda ihtilaflý olan öyle hadisler var ki, birbirilerinin kabul ettiði din önderlerini kâfirlikle, dinden çýkmakla suçluyorlar.

Bizler Ýslam ý kendi düþüncelerimizle deðil de, yüzlerce yýl öncesinden günümüze ulaþan, emin olamayacaðýmýz kiþilerin sözleri, bilgileri ýþýðýnda yaþamaya çalýþýrsak, ne Kur’an ý doðru anlarýz, nede Allah ýn istediði yoldan gideriz. HER ÞEYDEN ÖNCE, BÝZLERE ULAÞAN FIKIH BÝLGÝLERÝNÝN, GERÇEKTEN ADI GEÇEN KÝÞÝLERE AÝT OLDUÐUNA BÝLE EMÝN OLAMAYIZ. Bu sözlerin, bilgilerin Rivayetler yoluyla, yüzlerce yýl öncesinden günümüze hatasýz ve eksiksiz ulaþmasý mümkün deðildir. Araya din düþmanlarýnýn, dini çýkarlarýna kullananlarýn ve þeytanýn vesvesesinin girmediðini kimse söyleyemez. Bu yol ve yöntemle, dini yaþamak büyük tehlikelerle doludur.

ÝNSANOÐLU HATASIZ DEÐÝLDÝR, EÐER DÝNÝ BÝRÝLERÝNE ENDEKSLEYEREK HÝÇ DÜÞÜNMEDEN, KUR’AN DAN ARAÞTIRMADAN, ONLARIN SÖZLERÝYLE YAÞARSAK, O KÝÞÝLERÝN YAPACAÐI HATALARI, YANLIÞLARI BÝZLER DE YAPMIÞ OLURUZ. Birde bu hatalarý zincirleme, milyonlarca kiþi hayatýna geçiriyorsa, bu yolun sonunu tahmin edemiyorum.

Peygamberimiz saðlýðýnda, Kur’an ýn dýþýndan hiçbir bilgi yazdýrmamýþtýr. ÇÜNKÜ DÝNÝN KAYNAÐI YALNIZ KUR’AN DIR DA ONDAN. Dinin sahibi Allah dýr ve ortaðý da yoktur. Bizleri din ve iman adýna bilgilendiren her bilginin de, Kur’an da olduðunu bizzat Kur’an söylediðine göre, nasýl olurda Kur’an ýn dýþýndan kaynaklarý, KÝÞÝSEL DÜÞÜNCELERÝ, YORUMLARI din diye kabul ederiz? Dini yaþamak ciddiyet ister. ONUN ÝÇÝNDE BÝRÝLERÝNÝN KUR’AN DAN VE EMÝN OLAMAYACAÐIMIZ HADÝSLERDEN, NE ANLADIÐIYLA ÝSLAM I YAÞAMAMIZ, BÝZLER ÝÇÝN BÜYÜK TEHLÝKEDÝR. Herkes kendi anladýðýndan, kendi yaptýklarýndan sorumludur. ÝNANCIMIZI, ASLA BÝRÝLERÝNÝN DÜÞÜNCELERÝNE ENDEKSLEYEMEYÝZ, TAKÝPÇÝSÝ OLAMAYIZ. Bu düþünce imtihan olmanýn özüne ters düþer. Çünkü Allah bizlerin bu dünyada, imtihan olduðumuzu söylüyor.

Dört halife devrini de lütfen araþtýrýnýz, peygamberimizden hadis nakletmek yasaktý. Çünkü peygamberimiz saðlýðýnda yasaklamýþtý ve yalnýz Kur’an ý bir birinize anlatýn diye emretmiþti. Saðlýðýnda kendi sözlerinin, bir diðerine naklederken, inanýlmaz anlamlar vererek, ekleyerek deðiþtirildiðini gördüðünden yasaklamýþtýr. Eðer bizlerin imanýmýzý yaþamamýz için, Kur’an yetmemiþ olsaydý, böylemi yapardý peygamberimiz. HÂÞÂ birileri, peygamberimizin eksikliðini mi tamamlýyor da, Kur’an ýn daha doðru anlaþýlmasýný saðlýyor. Ýslam dini mezheplere bölünmeye baþladýðýnda, toplanan hadis sayýsýnýn 500 civarýnda olduðu rivayet edilir. Peki, günümüzdeki hadis sayýsýný biliyor musunuz? Hiç sanmýyorum, çünkü bilen yok ama bir milyonu bulduðu, hatta geçtiði söyleniyor. Tehlikeye bakar mýsýnýz lütfen. BU BÝLGÝLER IÞINDA, DÝN YAÞANIR MI SÝZCE.

Dinin mezheplere ayrýlmasý ile hadis toplama furyasý baþlamýþ ve ayný konularda bile, birbirinden çok farklý sözleri, peygamberimizin hadisleridir diye kayda geçirmiþ ve bunlarý da din diye hayatlarýna geçirmiþlerdir. Çok daha ilginci, bu bilgilerle her mezhep, KENDÝ FIKIH ANLAYIÞINI, ÝNANCINI YARATMIÞLARDIR. Sizce bu yol, çok büyük tehlikelerle dolu deðil midir? Unutmayýnýz lütfen, peygamberimiz döneminde FIKIH adý altýnda bir kaynak, bilgi yoktu. Acaba bu bir eksiklik miydi de, daha sonra birileri tamamladý, ne dersiniz?

Peygamberimiz döneminde, Müslüman olmak isteyen, bazý ehli kitap inancýna sahip kiþiler, Kur’an ýn yanýnda, atalarýnýn inançlarýný da dinde yaþamak istemiþlerdi. Bu isteklerine Allah olumsuz cevap verip, Casiye 6. Ayetinde, Allah'tan ve O'nun âyetlerinden sonra hangi söze inanacaklar? Ankebut 51. Ayette, Karþýlarýnda okunup duran bir kitabý, sana indirmiþ olmamýz onlara yetmiyor mu diye uyarýda bulunmuþ ve Kur’an ýn dýþýndan hiçbir bilginin, dine sokulamayacaðýný açýkça bildirmiþtir. Bu uyarýlar ne yazýk ki dikkate alýnmamýþ, FIKIH YOLUYLA ÖZELLÝKLE YAHUDÝLERÝN BÝRÇOK ÝNANCI, SANKÝ BÝZLERÝN ÝNANCI GÝBÝ ÝÇÝMÝZE SOKULMUÞTUR.

Bugün bizler, Kur’an ý anlayabilmek ve Ýslam ý yaþayabilmek için, yüzlerce yýl öncesinden günümüze ulaþmýþ fýkýh bilgisini, dinin ana kaynaklarý kabul ediyoruz. ÝYÝDE BAHSEDÝLEN ÂLÝM KÝÞÝLER, KUR’AN I O GÜNLERDE ANLAMIÞLARDA, BUGÜN KUR’AN I ANLAYAN DÝN ÂLÝMÝ YOK MU ARAMIZDA? Hani Allah yemin ederek, bu kitabý anlayasýnýz diye kolaylaþtýrdýk diyordu, bu uyarýlarýn hiç mi önemi yok. Mantýðýn kabul edemeyeceði bir düþünceyi, nasýl kabul ederiz.

Ýslam inancýnda yaratýlan fýkýh anlayýþý, Müslüman tolumu Kur’an dan uzaklaþtýrmýþ ve bir bilinmeze doðru yol almaktadýr. Allah Kur’an ýn sýnýrlarýný aþmayýn sakýn diye uyarýr. Dinin anlaþýlmasý ve yaþanmasý adýna getirilen fýkýh anlayýþý, ne yazýk ki Müslüman toplumlarýn, Kur’an ýn sýnýrlarýný aþmasýna neden olmuþtur. DAHA DA KÖTÜSÜ, BU BÝLGÝLER KUR’AN IN ÖNÜNE GEÇMÝÞTÝR. Birde her þey Kur’an da yoktur zihniyetine inandýrýlmýþ bir toplumu düþünün lütfen. Dine nifak sokmak isteyen din düþmanlarý ile dini kendi tekellerine almak isteyen din simsarcýlarý, FIKIH silahýný çok iyi kullanmýþlar ve Ýslam dinini, inanýlmaz iftiralarla doldurmuþlardýr. Þimdide neyin doðru, neyin yanlýþ olduðunu anlayan bilen, ne yazýk ki çok az.

Fýkýh zihniyeti, toplumun ayetleri tamamen yanlýþ anlaþýlmasýna neden olmuþtur. Bir kardeþimiz þöyle bir soru sormuþ. DÝNÝ KUR’AN IN TERCÜMESÝNDEN MÝ, YOKSA FIKIHTAN MI ÖÐRENMELÝYÝZ. Verilen cevap ve örnek, iþin ne derece tehlikeli olduðunun canlý kanýtýdýr.

(Mealden tefsirden din öðrenilmez. Ahmed Tahtavi hazretleri buyuruyor ki: Kur'an-ý kerimdeki ALLAH’IN ÝPÝNE SARILIN ifadesindeki ipten maksat, cemaattýr. Cemaat da, fýkýh ve ilim sahipleridir. Fýkýh âlimlerinden bir karýþ ayrýlan dalalete düþer…)

Ýþte fýkýh ve kiþi odaklý din yaþamak, bu kadar tehlikeli. Allah ýn ayetine bile farklý anlamlar vererek, kendi çýkarlarýna kullanabiliyorlar. Allah ýn ipinden kasýt apaçýk Kur’an dýr, onun ayetleridir. Kur’an asla, emin olmadýðýn bilgilerin ardýna düþmeyin diye bizleri uyarýr ve kiþi odaklý dini yasaklayarak, güveneceðiniz ardý sýra gideceðiniz veliniz yalnýz Allah dýr der. VELÝLERÝN ardýna düþmeyin diye bizleri ikaz eder. Onun için Allah bizlerin, din ve iman adýna sarýlacaðý bilgilerin yalnýz Kur’an olduðunu bu ayette bizlere bildirir. Ama dini kendi çýkarlarýna kullananlar, dikkat ederseniz FIKIH silahý ile toplumu can elinden vurmaktadýrlar. Kur’an ýn ipine sarýlan, asla cemaatlerin, þeyhlerin, efendilerin söylemleri ile dini yaþamaz. Fýkýh yoluyla, Kur’an gerçeklerinin önü kesilmeye çalýþýlmakta, ayetlerin üstü örtülmektedir. Lütfen bu gerçeklerin artýk farkýna varalým.

Dini konularda, kendisini otorite gören makam ve þahýslara sorulan sorulara, FIKIH dan yardým alarak öyle cevaplar veriyorlar ki, ne akýl ne mantýk, nede ahlak bunu kabul etmez. Bunun örneklerini görüyoruz. Verilen cevaplara baktýðýmýzda, kaynak olarak FIKIH dan kanýt gösteriyorlar. Toplum tepki gösterince de geri adým atýyorlar. Ýþte FIKIH kaynaðý böyle tehlikelerle doludur. Ýyi ve doðru bilgilerin içine, öyle zehirler yerleþtirilmiþ ki, anlamak fark etmek için Kur’an terbiyesi almak gerekir.

Emin olduðumuz, güvenebileceðimiz din adýna tek bilgi Kur’an dýr. Bunu ben söylemiyorum, Kur’an ýn bizzat kendisi söylüyor. Onun yanýnda, Kur’an ýn onayýndan geçmiþ her bilgi, örnek bizlere faydalý olacaktýr. Allah bizleri Kur’an dan sorumlu tuttuðunu apaçýk söylüyor da, bizlerin anlayabilmesi için yemin ederek kolaylaþtýrdýðý müjdesini veriyorsa, Kur’an ý anlamak için, birilerinin sözlerine ihtiyacýmýz olduðunu lütfen söylemeyelim. Bu davranýþ ve düþünce Kur’an a küfürdür, saygýsýzlýktýr. Elbette hepimiz ayný kapasitede deðiliz, birbirimize yardýmcý olmalýyýz, ama yapacaðýmýz yardýmýn kaynaðý, yalnýz Kur’an olmalýdýr.

Ýsra Suresi 36: Hakkýnda kesin bilgi sahibi olmadýðýn þeyin peþine düþme. Çünkü kulak, göz ve kalp, bunlarýn hepsi ondan sorumludur. (Diyanet meali)


Saygýlarýmla
Haluk GÜMÜÞTABAK


http://hakyolkuran.com/
http://hakyol1.sayfasi.net/
http://kuranyolu.blogcu.com/
http://halukgta.blogcu.com/
Baa dn
Kullancnn profilini grntle zel mesaj gnder Yazarn web sitesini ziyaret et
nceki mesajlar gster:   

Yeni balk gnder   Bala cevap gnder    Yeþilalan & Baltacýlý Köyleri Forum Forum Ana Sayfa -> Dini Konular Tm zamanlar GMT
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)


 
Gei Yap:  
Bu forumda yeni balklar aamazsnz
Bu forumdaki balklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarnz deitiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarnz silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsnz

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group. Trke eviri: phpBB Trkiye
Tasarm : Mahmut ZDEMR