nceki balk :: Sonraki balk  
Yazar Mesaj
halukgta



Kayt: 21 ub 2015
Mesajlar: 87

MesajTarih: Sal Oca 09, 2018 9:16 am    Mesaj konusu: Tevbe Suresi 5. Ayet Bizlere Neler Anlatýyor. Alntyla Cevap Gnder

Bugünkü makalemin konusu, Tevbe suresi 5. ayet olacaktýr. Bu ayette geçen bazý kelimeler, Kur’an ýn bütünlüðünde düþünülmeyerek, çok farklý anlamlara çekilmiþ ve Allah ýn asla söylemesi mümkün olmayan hükümler çýkartýlmýþtýr. Önce ayeti yazalým, daha sonra üzerinde birlikte düþünelim.

Tevbe 5: Haram aylar çýkýnca, sizinle savaþan MÜÞRÝKLERÝ BULDUÐUNUZ YERDE ÖLDÜRÜNÜZ; onlarý yakalayýnýz; onlarý hapsediniz ve onlarý her gözetleme yerinde oturup bekleyiniz. EÐER TÖVBE EDER, NAMAZI DOSDOÐRU KILAR, ZEKÂTI DA VERÝRLERSE, ARTIK ONLARI SERBEST BIRAKINIZ. Allah affedendir; merhamet edendir. (Bayraktar Bayraklý meali)

Ayetin ilk cümlesinde, MÜÞRÝKLERÝ BULDUÐUNUZ YERDE ÖLDÜRÜN DÝYOR. Eðer bu ayetin öncesindeki ayetlerine bakmaz, bu emri Kur’an bütünlüðünde düþünmezseniz, þöyle bir emrin var olduðunu düþünebilirsiniz. Allah müþrikleri, yani iman etmeyenleri, nerede bulursanýz öldürün diyor anlamý çýkartabilirsiniz. Elbette bu mümkün deðildir, hatta Kur’an bunun tam tersini söyler bizlere. Bu ayetin öncesindeki dört ayete baktýðýnýzda, Allah ýn elçisiyle savaþmayacaklarý yönünde anlaþma yaptýklarý halde, bu anlaþmayý bozarak, Müslümanlara savaþ açan kiþilere karþý, Müslümanlarýnda savunma görevlerini yapmalarý adýna savaþmalarýndan bahsedilir. Savaþma yasaðý olan Haram aylardan sonra, tekrar savaþýn devam edeceði anlatýlýr. Hatta anlaþmalarýný bozmayýp savaþmayanlarýn, bunun dýþýnda tutulmasýndan bahsedilir, önceki ayetlerde.

Kur’an ýn birçok ayetinde, savaþýn zorunlu olmadýðýnda, yapýlmamasý özellikle anlatýlýr. Peygamberimizin yaptýðý bütün savaþlarda zaten kendilerini savunma amaçlýdýr, asla müþrikleri, inanmayanlarý Müslüman yapmak adýna hiçbir savaþ yapýlmamýþtýr. Çünkü Allah bu konuda çok açýk bir emir verip þöyle demiþtir, Bakara suresi 256. ayette.” DÝNDE ZORLAMA YOKTUR. ARTIK DOÐRU, YANLIÞTAN AYRILMIÞTIR” Bu emri alan Allah ýn elçisi, sizce savaþ yaparak esir aldýðý müþrikleri, zorla Müslüman yapmaya çalýþýr mý?

Bakara suresi 190. ayette, “Sizinle savaþanlara karþý, Allah yolunda siz de savaþýn. Ancak aþýrý gitmeyin.” Diye uyarmýþtýr. Bakara suresi 193. ayette de, SÝZÝNLE SAVAÞTAN VAZGEÇERLERSE SÝZDE VAZGEÇÝN, SAVAÞMAYIN DEMÝÞTÝR. Çok net anlaþýlýyor ki, Müþrikleri bulduðunuz yerde öldürün emri, sizlere savaþ açmýþ ve sizleri öldürmeye gelen düþmanlarýnýza karþý, sizde acýmayýn onlarý öldürün demiþtir. Bu emrin özellikle verilmesinin çok önemli bir nedeni vardýr. Allah Kur’an da insanýn insaný öldürmesini yasaklamýþtýr. Hatta kýsasa kýsas emrini yerine getirme konusunda ölüme izin verdiði halde, bunun baðýþlanmasýnýn çok daha sevap kazandýracaðý bilgisini vermiþtir. Eðer savaþta öldürme izni verilmemiþ olsaydý Kur’an da, hiçbir Müslüman savaþamaz, insan öldüremez, hatta tüm Müslümanlar esir olurdu.

Þimdide gelelim, Tevbe suresinin devamýnda ki bölümlere. Savaþtýðýnýz müþrikler içinden bir kýsmýný yakalayýp, hapsedip esir alýn diyor. Bundan sonra söylenenler üzerinde lütfen sizlerin dikkatle düþünmenizi rica ediyorum. Diyor ki ayetin devamýnda, “EÐER TÖVBE EDER, NAMAZI DOSDOÐRU KILAR, ZEKÂTI DA VERÝRLERSE, ARTIK ONLARI SERBEST BIRAKINIZ.” Bu ayette geçen SALÂT kelimesine, bizler eðer direk namaz kýlmazlarsa diye tercüme edersek, inanýlmaz yanlýþ bir anlam vermiþ oluruz. Yani bu þekliyle salât kelimesini tercüme eder, açýklama yapmazsak, Allah ýn dinde zorlama yoktur hükmüne tamamen ters bir durum ortaya çýkarmýþ oluruz. O zaman þöyle demiþ oluruz, savaþta yakaladýðýmýz esirlere; “MÜSLÜMAN OLMAZSAN SENÝ SALIVERMEM.”

Böyle bir þeyi söylememiz mümkün deðildir. O zaman insanlarý ikiyüzlülüðe teþvik etmiþ oluruz ki, bu anlayýþ Kur’an ýn öðretisine, emirlerine taban tabana ters düþer. Buradaki tövbe edip, salata katýlmalarý sözünü, direk namaz olarak almak yerine, salâtýn diðer ayetlerde geçen farklý anlamýný anlamalýyýz. Örnek vermek gerekirse, Müþrikler toplumlar arasý bozgunculuðu bir daha yapmayacaklarýný ve insanlar arasýnda yardýmlaþmayý, hoþgörüyü ve barýþý kabul edip, birbirine destek olacaklarý sözünü vermeleri þartýyla serbest kalacaklarýnýn söylendiðini, teklif edildiðini anlamalýyýz. Devamýndaki zekâtý vermeleri sözünden de, yaptýklarý bu yanlýþ, haksýz savaþýn getirdiði zulüm ve verdikleri zarar karþýsýnda, yaptýklarýna karþýlýk gelecek, onlarý arýndýracak bir fidye vermeleri karþýlýðýnda da, salýverilebilecekleri anlatýlýyor ayette.

Tabi bu düþünceleri, Kur’an ýn hangi ayetlerinden yola çýkarak söylediðime gelirce. Muhammed suresi 4. ayetinde esirler ile ilgili iki kýstas getiriyor Allah ve bakýn ne diyor. “SAVAÞ SONA ERDÝÐÝNDE, YA BÝR LÜTUF OLARAK KARÞILIKSIZ SALIVERÝN, YA DA FÝDYE ALARAK SALIVERÝNÝZ” Demek ki esirlerin sürekli bekletilmesine Allah kesinlikle karþý. Ya kendiniz býrakýn, ya da fidye karþýlýðý býrakýn diyor. Hatýrlayýnýz Allah elçisine ne diyordu, bu konuyla ilgili hatýrlayalým.” YERYÜZÜNDE DÜÞMANI TAMAMIYLA SÝNDÝRÝP HÂKÝM DURUMA GELMEDÝKÇE, HÝÇBÝR PEYGAMBERE ESÝR ALMAK YAKIÞMAZ. “ Buradan da anlýyoruz ki, savaþta alýnan esirlerin sürekli esir olarak tutulmasý, hatta söylendiði gibi olmayýp, yani onlarý köle olarak tutulmasýna Allah, asla izin vermiyor. Çünkü Kur’an köleliði kaldýrmaya çalýþýyor. HELE HELE ZORLA MÜSLÜMAN YAPIP, BAKIN MÜSLÜMAN OLURSANIZ SÝZÝ ESÝRLÝKTEN AZAT EDERÝZ DENMESÝ, ASLA MÜMKÜN DEÐÝLDÝR.

Tevbe suresi 5. ayetin devamýnda bahsedilen ayet, aslýnda bu konuda çok net bir açýklama yapýyor. Ayeti yazdýðýmýzda, konuyu daha açýk anlayacaksýnýz.

Tevbe 6: MÜÞRÝKLERDEN BÝRÝ SENDEN GÜVENCE ÝSTERSE, ALLAH'IN KELÂMINI ANLAMASI ÝÇÝN ONA FIRSAT VER; SONRA YÝNE MÜSLÜMAN OLMAZSA, ONU GÜVEN ÝÇÝNDE BULUNACAÐI BÝR YERE ULAÞTIR. Ýþte bu müsamaha, onlarýn bilmeyen bir kavim olmalarýndan dolayýdýr. (Bayraktar Bayraklý meali)

Bizler ne yazýk ki ayetleri, kendi nefislerimizin yön verdiði, rivayetlerin etkisinde anlamaya çalýþýyoruz. Hâlbuki Allah tüm ayetlerini, bizzat Kur’an ýn içinde açýkladýðýný, her þeyden nice örnekler verdiðini, bunun nedenini de açýklarken, baþkasýna kulluk yapmayasýnýz, muhtaç olmayasýnýz diye böyle yaptýk, dediðini açýkça görüyoruz. Tabi gözlerde perde yoksa gönüller mühürlenmemiþse, bu gerçekleri görebiliriz.

Saygýlarýmla
Haluk GÜMÜÞTABAK


https://www.facebook.com/Kuranadavet1/?ref=aymt_homepage_panel
http://halukgta.blogcu.com/
http://kuranyolu.blogcu.com/
http://hakyolkuran.com/
Baa dn
Kullancnn profilini grntle zel mesaj gnder Yazarn web sitesini ziyaret et
nceki mesajlar gster:   

Yeni balk gnder   Bala cevap gnder    Yeþilalan & Baltacýlý Köyleri Forum Forum Ana Sayfa -> Dini Konular Tm zamanlar GMT
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)


 
Gei Yap:  
Bu forumda yeni balklar aamazsnz
Bu forumdaki balklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarnz deitiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarnz silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsnz

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group. Trke eviri: phpBB Trkiye
Tasarm : Mahmut ZDEMR