halukgta
Kayıt: 21 Şub 2015 Mesajlar: 87
|
Tarih: Pts Tem 17, 2017 5:13 pm Mesaj konusu: ÃSLAM DÃNÃNDE EVLENME, ÃMAM/HOCA NÃKAHI KONUSU. |
|
|
Kur’an evlenme, nikâh konusunda belirli kurallar koymuþ ve aileyi koruma altýna almýþtýr. Evlenme yaþý olarak da, kadýn ya da erkeðin aile içinde görevlerini yapabilecek olgunluða ermesini þart koþmuþtur. Evlenirken koyduðu kurallarýn benzerlerini, çiftler boþanmak istediðinde de koyarak, boþanmanýn evlenirken takip edilen bazý yollardan geçmesini özellikle istemiþtir. Çünkü evlilik, eþler arasýnda nikâh, Allah katýnda çok ciddiye alýnmýþtýr. Allah bu konuda, bakýn bizlerin nasýl dikkatini çekiyor.
Nisa 1: Ey insanlar! SÃZà BÃR TEK NEFÃSTEN YARATAN VE ONDAN DA EÃÃNà YARATAN; ikisinden birçok erkek ve kadýn (meydana getirip) yayan Rabbinize karþý gelmekten sakýnýn…….(Diyanet meali)
Buradan da þunu anlýyoruz, kadýnda erkekte ayný özelliklerle yaratýlmýþ ki anlaþabilsinler. Evlenmenin, Allah ýn bir kanunu olduðunu görüyoruz. Bundan kaçmak, ertelemek bizleri yanlýþa sürükleyecektir. Yaratýlmýþlýðýmýzýn kanununa asla karþý koyamayýz. Kur’an her konuda olduðu gibi evlilik, nikâh konusunda da elbette kurallar koyuyor ve bu iþin çok ciddiye alýnmasý gerektiði örneklerini veriyor. Evlenme, yuva kurma konusunda ilk devreye girenlerin aile büyükleri, anne- baba olduðunu görüyoruz. Bu kiþilerin evlenecek çiftlere hem evlenirken, hem de aile içinde bir sorun çýktýðýnda, boþanmaya niyetlendiklerinde, ara bulucu olarak yardýmcý olmalarý uyarýsýnda bulunuyor. Evlilikte anne babanýn rýzasý önemlidir, bunun örneðini Kur’an da görüyoruz.
Bakara 237. ayette, NÃKÂH DÃœÃÃœMÃœNÃœ ELÃNDE BULUNDURANLARDAN bahsedilir. Bu sözlerden, Allah ayette söylemediði halde, evlilikte nikâh düðümü erkeðin elindedir diyerek, Allah bu yetkiyi erkeðe vermiþtir, onun için kadýn erkeði boþayamaz, erkek isterse boþanma iznini kadýna verebilir, hükmünü çýkarmýþlardýr. Hâlbuki yeni evlenmeye niyet eden gençlerin, evlenmeye ilk adýmýný atarken, evlilik iznini veren ailedir, anne-babadýr. Onun içinde NÃKÂHIN DÃœÃÃœMÃœNÃœ SAÃLAYAN, DÃœÃÃœMLEYENDE AÃLEDÃR, ANNE-BABADIR. Onun için evlilikte, anne babanýn rýzasý çok önemlidir. Evli iken sorunlarýndan dolayý ayrýlmak üzere olan çiftler, eðer barýþmak isterse, ailelerin buna engel olmamasý konusunda, Allah ayetinde velileri uyarýr. Ayetleri kendi nefislerimizde, beþeri FIKIH inancýnýn etkisiyle anlamaya çalýþýrsak, hata yaparýz.
Her þeyden önce evlilik gizli deðil, toplum huzurunda ve þahitlerle yapýlmasý gerektiði, böylece bu çiftlerin toplum tarafýndan evliliklerinin bilinmesi önemlidir. Evlilik, nikâh kiþiler arasýnda, biz evlendik demekle olmayacaðý, bunun kurallara baðlanmasý, kayýtlara alýnmasý gerektiðini, boþanmaya niyetlenen bir çiftin, hangi yollara baþvurmasý gerektiðini anlatan ayetlerden çok açýk anlýyoruz.
Evlilikte erkek boþanmayý, kadýna karþý bir tehdit haline getirmesin diye, Allah ýn bu konuda çok önemli kurallar getirdiðini de görüyoruz. Hatta iki kez ayný kadýndan boþanan bir erkeðin, artýk üçüncüsünde tekrar ayný kadýnla evlenebilmesinin önüne büyük bir engel koyarak, neredeyse hiçbir erkeðin kabul edemeyeceði bir kural koyuyor ve diyor ki; Ayný kadýnla üçüncü kez evlenebilmen için, o kadýn baþka bir erkekle evlenip, boþanýrsa ancak evlenebilirsin diyerek, erkeðin boþanma silahýný adeta elinden alýyor. Kur’an da baþka bir örnekte, kendisinden baþka hiçbir þahidi olmadýðý halde, eþim zina yapmýþtýr diye mahkemeye baþvurduðunda, mahkeme kadýnýn, eþim yalan söylüyor ben zina yapmadým diye yemin ettiðinde, Allah ýn koyduðu kanun gereði, kadýnýn yemini kabul görüyor ve kadýna zina suçu yüklenemediði için bu sebeple erkek eþini de boþayamýyor. Çünkü zina Kur’an a göre suçtur ve böyle bir kadýnla da evli kalýnmaz, boþanma nedenidir.
Demek ki evlenme, nikâhlanma konusunu Kur’an, kanun ve kurallarla güvence altýna almýþtýr. Kesin bir sýnýrlama koymamýþ, geleneklere býrakmýþtýr detayýný. Evlenirken takip ettiðimiz o ince hassas yol ve yöntem, boþanmak isteyen çiftler içinde geçerlidir. Hiç birimiz biz evlendik diyerek ortaya çýkamýyor, bazý yollardan geçerek kayýt altýna alýnýyorsa, BOÃANIRKEN DE BÃR ERKEK EÃÃNE ÜÇ KEZ SENà BOÃADIM, BOà OL DEMEKLE DE, BOÃANILMAYACAÃINI BÃLMELÃYÃZ. Bu sözler Kur’ an ýn öðretisi deðil, uslanmaz nefislerimizin oluþturduðu, FIKIH inancýnýn öðretisidir. Onun için Allah bu konularda hükümlerini açýkça bildirmiþ ve özellikle kadýnýn haklarýný koruma altýna almýþtýr. Çiftlerin aileleri, yakýnlarý gençler üzerinde bir hakem ve uzlaþtýrýcý olarak her zaman görev yapmalýdýr. Bu Allah ýn emridir.
Bir erkek gerçek bir neden olmadan, nefislerinin etkisiyle eþini Kur’an a göre boþayamaz. Bunun örneklerini Kur’an da görüyoruz. Arap gelenekleri gereði, eþine ZIHAR eden yani artýk eþimi, anam gibi görüyorum diyen bir erkek, eþini boþayabilirmiþ. Allah bununda yolunu kapatýyor ve bu yöntemle boþanmanýn yolunu da kapatýyor.
KUR’AN BÃRDEN FAZLA EVLÃLÃÃà YASAKLAMAMIà AMA ASLA TAVSÃYE ETMEMÃÃTÃR. HATTA ADALETLà BÃR EVLÃLÃK ÃSTEYEN, TEK EÃLà OLSUN DÃYE DE, TAVSÃYESÃNà BÃZLERE BÃLDÃRMÃÃTÃR. ALLAH IN TAVSÃYESÃNE UYAN, TEK EÃLà OLUR. Nefisinin etkisinde adaletsiz bir evliliði seçenlerde, birden fazla eþ alýr. Tabi böyle bir evlilikte huzuru da bulamaz.
Gelelim günümüzde bahsedilen, ÃMAM/HOCA NÃKÂHI kýyarak evlenme konusuna. KUR’AN DA BÖYLE BÃR TABÃR, EVLENME ÃEKLà YOKTUR. Daha doðrusu imam, hoca diye bir meslek yoktur Ãslam dininde. Allah Kur’an da, kadýnýn ve erkeðin haklarýnýn korunduðu bir sistem koymuþtur. BU KORUMANIN KABUL EDÃLMEDÃÃà HÃÇBÃR EVLENME, NÃKÂH ALLAH HUZURUNDA ASLA KABUL EDÃLEMEZ.
Günümüzde devletin kýydýðý nikâhý kýymayýp, hoca/imam nikâhý kýydýk, bu bizim için yeterlidir diyenler, lütfen unutmasýnlar, BUNLAR ALLAH IN KOYDUÃU EVLENME KONUSUNDAKà KURALLARI, KANUNLARI KARÃILAMAMAKTADIR. Kayýt altýna alýnmayan, özellikle kadýnýn haklarýný kanunlarla korumayan bir nikâh, Allah katýnda geçerli deðildir. Ãki eþinizin olduðunuzu düþünün ülkemizde, birisi resmikabul gören ve her hakkýnýn korunduðu bir nikâh, diðer eþin hiçbir hakký yoksa kanun karþýsýnda, hatta onu istediðin zaman seni boþadým dediðinde, hiçbir hak iddia edemiyorsa, bunun Allah katýnda kabul gören bir nikâh olduðunu, nasýl söyleriz ve kabul ederiz?
Ne yazýk ki bizler Allah ýn ayetlerini, iþte böyle nefsimizde þekillendirdik ve kendimize uydurduk. Medeni kanunlarýmýz, evlilik konusunda Allah ýn tavsiyesi üzerine oluþturulmuþtur. Birden fazla evlilik kanunlarýmýzda kabul edilmediði ve evlenen tüm eþlerin kanun karþýsýnda eþit haklara sahip olmadýðý sürece, geleneðin ve fýkýh inancýnýn öðretisi olan imam/hoca nikâh ý diye adlandýrýlan nikâh, Allah katýnda geçerli olamaz. Çünkü bu nikâh, Allah ýn evlilikte koyduðu kural ve kanunlarý, kadýnýn haklarýný koruma altýna almýyor. LÃœTFEN KENDÃMÃZà KANDIRMAYALIM, NEFSÃMÃZÃN ESÃRà OLMAYALIM, inanýn bunun hesabýný veremeyiz.
Kanunlarýmýz nikâh kýyabilecek makamlarý açýkça belirlemiþtir. Belediyeler, gemi kaptanlarý ve konsoloslar. Bunlarýn dýþýnda hiç kimse nikâh kýyamaz evlendiremez. KANUNLARIMIZA, MÃœFTÃœLÃœKLERDE NÃKÂH KIYABÃLÃR DÃYE BÃR MADDE EKLENMEDÃÃà SÃœRECE, BU MAKAMLAR EVLENME AKDà OLAN NÃKÂHI ASLA KIYAMAZ. Yapanlarda gösteriþten öteye gidemez, kendisini kandýrýr. Lütfen bu gerçeði görelim ve Allah ile aldatýcýlarýn tuzaðýna düþmeyelim, hesabýný veremeyiz.
Fýkýh inancý bazý mezheplerde, nikâh konusunu öyle sapkýn bir hale sokmuþtur ki, adeta ZÃNAYI MEÃRULAÃTIRMIÃTR. Muta yani bedeli verilip, kýsa süreli cinsel arzularýmýzý tatmin için, nikâh kýymak þekline dönüþtürülüp, adeta beðendiðimiz, hoþumuza giden kadýnlarla saatle, ya da birkaç günlüðüne nikâh kýyýlmaya kadar ileriye götürülmüþtür. Bu anlayýþ, Kur’an ýn tavsiye ettiði nikâhlanma þekline tamamen ters düþer. Allah Evliliði, yalnýz cinsel arzular için bizlere önermemiþtir. Ne yazýk ki bizler yalnýz bu konuda deðil, birçok konuda Allah ýn ayetlerini nefsimize uydurmuþ, bununda kaynaðý olarak, FIKIH ÃNANCIMIZ BUNA ÃZÃN VERÃYOR DÃYEBÃLÃYORUZ. ALLAH BU KONUDA NE DÃYOR DÃYEN YOK. Allah bizleri affetsin, demekten baþka elimden baþka bir þey gelmiyor. NE YAZIK Kà BÃZLER, SORUMLU OLDUÃUMUZ KUR’AN I TERK ETTÃK.
Kur’an ýn apaçýk hükümlerini görmezden gelip, ellerimizle yarattýðýmýz beþeri FIKIH inancýyla yaþamaya devam ettiðimiz sürece, inanýn huzuru ve mutluluðu bulamayacaðýz, huzura vardýðýmýzda da, þaþkýnlýðýmýzdan köþe bucak kaçmaya çalýþanlarýn safýnda olacaðýz. Bunu yaþamak istemiyorsak, GELÃN EL BÃRLÃÃÃYLE DÃNDE BÖLÃœNMEDEN, YALNIZ KUR’AN IN ÇEVRESÃNDE TOPLANALIM. ONUN VERDÃÃà HÃœKÃœMLERÃN ASLA DIÃINA ÇIKMAYALIM, ALLAH IN ÖNERDÃÃà GÃBÃ, YALNIZ KUR’AN IN ÃPÃNE SARILALIM. ÇÜNKÃœ ALLAH NE DÃYORDU, HATIRLAYALIM.
Zuhruf 44: Ãüphesiz bu Kur’an, sana ve kavmine bir öðüt ve bir þereftir, ONDAN HESABA ÇEKÃLECEKSÃNÃZ.(Diyanet meali)
Saygýlarýmla
Haluk Gümüþtabak
https://www.facebook.com/Kuranadavet1/?ref=aymt_homepage_panel
http://halukgta.blogcu.com/
http://kuranyolu.blogcu.com/
http://hakyolkuran.com/ |
|